justbeccca

Testad idag

Kategori: Hundar

Yeay! Idag kunde vi äntligen testa sökbanana. 
Det var bättre än förväntat och hundarna var super duktiga. 

Atos fick testa först. Han är en mer metodisk hund. Han kollade igenom alla brukar och sedan gick tillbaka till den som doftade något(te). Visade tydligt med sin nostarget att i denna är det något. 
Atos kan man lite på, han vet liksom vad han gör, trots att han är nybörjare. Jag är super nöjd med honom. 
Tror jag bestämt vad han ska söka för något. Eventuellt två saker ;-) 


Akhela hon var över allt och det enda hon ville ha egentligen var godiset. Ha! 
Men hon lärde sig fort och det var nästan som om hon såg igenom brukarna och såg vart det var något när hon stod i början av banan. För hon markerade väldigt fort på rätt burk. 
Men som sagt, slarvig var hon också. Men tror mycket slarv ligger i att hon inte kunnat träna ordentligt på 2.5 vecka. Så jag tror metoden kommer bli bättre, när hon inte är så explosiv längre. 
Henne kommer jag även kunna få till en bra liggmarkering. Det kommer nog vara svårare att få en "frys" och en "sitt" markering. 
Men med rätt träning så kommer detta att gå vägen :-D 


Atos och Akhela ger mig dom utmaningarna jag vill ha. Ska bli så kul att träna detta. Perfekt för regniga och trista dagar när man bara vill vara inomhus :-) 
Men det är meningen att vi ska vara ute också, så ni inte tror att vi bara kommer vara inne och träna. 

///Becca 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: