justbeccca

Sökbana, dag 2

Kategori: Hundar

Idag var det dags för sökbanan igen. 
Atos började idag igen och han var duktig idag och förstod mer vad det handlade om. 
Men efter en stund tyckte han det var tråkigt och bestämde sig för att gå iväg. Ha! Så typiskt Atos.. 
Så han fick minnsan köra en gång till, efter att han fick en paus. Just för att jag ska avsluta och inte han. 

Akhela var sedan på tur. 
Idag var hon mer sansad än igår. Inte alls lika ivrig på godiset. Utan mer fokuserad. 
Dock är hon stundvis mycket lat och tycker att det är helt okej att krypa antingen bredvid eller på sökbanan, den är 2 meter lång och 40 cm bred. Men hon gör bara så på halva banan. 
Men hon var mer metodisk idag och hon visste vad det handlade om. 
Så skönt att se framsteg och ett bra sätt att aktivera en "sjukskriven" arbetande valp. 

Ska bli kul imorgon, för imorgon tänkte jag nog börja lära in det jag vill att båda ska kunna söka ordentligt. Båda ska få börja på liggmarkeringen, när de förstått att de ska söka denna. 
Det enda jag jämt glömmer är att fota mina älskade när vi tränar. Jag är sämst på sånt. Men ska försöka bli bättre ;-)


///Becca 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: