justbeccca

Nervös inför morgondagen

Kategori: Allmänt

Jag kan verkligen inte slappna av och somna. Är så nervös inför Akhelas återbesök imorgon. 
Det är väl inte så stort tänker alla ni. Men jag tycker det är stort, mycket handlar om framtiden. Kommer Akhela får äta normalt från och med imorgon? Kan vi träna från och med imorgon? Får Akhela springa lös och leka med andra hundar? 
Kommer jag kunna ställa ut henne? 
Kommer våra planer gå i lås? 

Ja ni ser massvis med frågor! Detta gör att jag inte kan somna. 
Just detta med utställningen kommer från att jag vet inte om jag stirrat mig blind på henne eller om det är så att hon är lite "tjockare" på den sidan käken var trasig. Jag vet inte om det alltid kommer att vara så, eller om det bara är så just nu. Jag har sååååå många frågor. Vad händer om hon alltid kommer vara så? 
Om hon inte har chansen till den kritik hon är värd på utställning? Är det någon idé ens då att ställa ut henne? 
Ska ägaren till hunden som skada Akhela betala någon form av "sveda och värk" till oss då? Menar eftersom då kanske våra planer för Akhela är förstörda. 

För att lämna mitt orosmoment en stund, så kan jag berätta att det blev inget spårande idag. Det har regnat hela långa dagen. Sedan kom besöket, så hade inte tid. 
Akhela hade fullt upp med alla vänner som var på besök. Så det gick ingen nöd på henne. 
Sedan var vi en sväng till rastgården, där hon kunde springa av sig lite tillsammans med de "lugnare" hundarna. Så det passade perfekt, hon fick sträcka lite på benen, samtidigt som hon fick öva på att umgås med vovvar och inte så röjjigt som det annars är. 
Atos hängde med David ute hos svärmor på eftermiddagen/kvällen. Så han var super nöjd när jag kom för att hämta dom. Hihi 

En helt underbar dag helt enkelt, trots höstregnet. Tack alla inblandade för idag. Detta kommer absolut göras om <3 
///Becca 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: