justbeccca

Hund eller kanin?

Kategori: Hundar

Akhela är nog inte alls medveten om att hon är hund. 
Speciellt när hon kommer in från en promenad och får dom välkända busrycken. Upp i soffan, runt, ner, in i sovrummet, upp i sängen, runt, ner, ut i soffan, upp, runt, över allt. Tillsist sa det smack.. I mitt huvud.. I hennes försök att hoppa över mig. Slutade med att hon var på god väg att flytta min käke lite mer åt vänster.. 
Det hoppet gav med 4 hårda smällar av tassar och huvud.
Ska tillägga att jag satt på kanten på soffan så hon kunde springa bakom mig. Men icke, över mig tyckte hon var bästa vägen.
Man får stå ut med mycket. 
Denna lilla kan orsaka så mycket smärta borde inte vara rätt. Men huvudvärken och smärtan i käken är ett faktum. 

Men jag ser det så här:
Atos han mig hjärnskakning när han var 7 månader. 
Han välte mig efter en inlines tur, när jag satt ner på ev trottoarkanten. Så kah dunkade huvudet i asfalten. 
Akhela är ju bara 5 månader, så jag hoppas att vi kan se detta som hennes "hjärnskakning" till mig. Annars kan jag nog förvänta mig något mycket värre. 

Snart är det i alla fall onsdag och det betyder återbesöket för Akhela. Även då kan vi se om våra planer för december kommer att funka. 
Mer om det kommer efter onsdag ;-)
///Becca 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: