justbeccca

Dagar-träning-hund-planering

Kategori: Allmänt

De senaste dagarna har gått åt till att träna hundarna. Dels caincross, men även lydnad och trix. Imorgon ska godispår till Akhela läggas. Vi nöter även på "ligg" kommandot. Dock är hon nästan lika envis som mig. 

Atos får söka, specialsöksbanan med älghår i. Han får ju självklart trix träning och lite annat smått och gott. 

Håller även på och planerar för kommande säsongs viltspårning, där jag faktiskt hade tänkt få in en liggmarkering strax innan klöven. De ni! :-) 
Ska även någon dag åka och kika på mer spårmark, 156hektar mark! Helt plötsligt från ingenstans fick jag svar på min annons. Ingen nöjdare än mig :-D 

Här finns det mycket som ska finslipas. Med båda hundarna. Nästa vecka kommer boken jag har längtat så efter, så då ska lydnadsträningen sättas igång ordentligt. 

Något som jag verkligen försöker göra är att trötta ut Akhela så hon ska klara av utställningsträningen. Som hon just nu har noll tålamod med. Hon fattar inte alls varför hon ska stå still utan att tjäna något på det. 
Men hon känns outtrötterlig! Hopplöst är vad allt känns som. Men tänkte jag ska åka på nästa ringträning som är 4 november. För att se vart vi står. 

Nu ska vi ta tag i dagen och alla planer som kommer med den. Idag får vi besök av Åsa och Silla(hund). Kommer ha två mycket nöjda vovvar här hemma då :-) 

///Becca 


Kommentarer


Kommentera inlägget här: