justbeccca

Föreläsningen: Balans mellan fart och fokus

Kategori: Hundar

Den 21 november var jag på en föreläsning vid namnet: Balans mellan fart och fokus av företaget Game On Dog. Det är ett nystartat företag med två väldigt duktiga tjejer i från Värmland. Ena från Torsby och den andra från Säffle. Jag har varit nyfiken på deras tänk sedan de startade, så det var extra kul att kunna få vinna en plats på denna föreläsning för att kunna känna på hur deras tänk är. 

Jag kan säga att jag verkligen gillade det. De har mycket bra tänk och sätt som de tränar på. Otroligt mycket information, så jag kan inte skriva allt här. Men jag summrerar det jag tyckte om.
Jag gillade att de vill varva koncentration med fart. Så som de visade en film på en av tjejernas hund som skulle frysmarkera en trändsticka med henens doft på i gräset. Det låg även störning i form av spårningsattrapp. 
När de hade kört några gånger så valde de att skicka på rutan. Just för att göra en baland mellan koncentration och fart. För att sedan återgå till frysmarkeringarna. Otroligt kul att se. Hunden får liksom ett avbrott i tänkandet och får"springa av sig lite". 
 
Det var en till på klubben som vann en plats på denna föreläsning och jag kan säga så här, hon är cirkelassistent på Akhelas valpcirkel. Man har användning av detta, vi liksom kom på saker som de berättade om på föreläsningen om vi kan använda oss av nu. 
Det som jag tyckte var extra bra var att de raddade inte upp en massa punkter och utgick från "fakta" att detta har funkat på så här många olika hundar. Utan de berättade om sina egna erfarenheter och hur de tränar. De visade filmklipp, bjöd in oss till att prata/säga våran åsikt. 
Jag kommer självklart gå fler föreläsningar för dessa två tjejer. De passar mig! :) 
 
Nu imorgon börjar deras första valpcamp och en på klubben ska gå som åhörare på deras valpcamp. Jag har redan förberett henne att jag kommer vilja höra allt och se om det är något för mig och Akhela. Man kan om man vill anmäla sig till deras föreläsning som de har imorgon kväll som hänger ihop med deras valpcamp. Lydnad för valp. Jag hade själv valt att gå den om jag inte har planer på att gå denna senare med Akhela. Så därför har inte jag anmält mig dit. 
 
Är ni nyfikna på dessa tjejer? Klicka här då! 
 
///Becca

Kommentarer


Kommentera inlägget här: