justbeccca

Adventsutställning

Kategori: Hundar

Då var Akhela och jag anmäld till vår förhoppningsvis första utställning. En inofficiell utställning i slöinge(Falkenberg) den 7 december. 
Vi var anmälda en gång tidigare iår här hemma i Karlstad, men den blev inställd. Så jag hoppas verkligen inte denna blir det. För ni står jag över tre andra, som dessutom är närmre. Men även närmre i tid och jag bil som sagt ge Akhelas sår efter skadan mer tid att läka. Sååå håll tummarna för oss nu! 

Akhela och av åker ner redan på fredagen, för att komma på plats innan allt drar igång. Vi har valt att bo hos mamma och syster Carro i Falkenberg för att skapa extra mysigt. Tänkte först hotell, för att skämma bort oss lite. Men sedan ångrade jag mig. Haha 
Kanske en skulle ta en sväng till Ullared dessutom under helgen, man hinner ju mycket på kort tid. En kanske till och med skulle åka ned redan på torsdagen. Ja allt tåls att tänka på. Ska oavsett blir roligt. 

Nu försöker jag få ihop ett träningsgäng på klubben för att träna ringträning. Just för att kunna träna ofta och regelbundet, även med de som är mer erfarna. Jag är ju nybörjare :-P 
Får se vad intresset säger :-) 

Blev även förfrågad av Akhelas uppfödare om vi skulle ställa på My Dog i Göteborg i januari. Så jag måste verkligen träna nu, för att veta om vi är redo för det. För jag måste bestämma mig innan jag ska till slöinge, för anmälan till My Dog går ut innan. Vilket betyder att jag kan inte använda den utställningen som test på hur vi ligger till. Ghaaa! 
Kanske skulle anmäla till den inofficiella  utställning i Arboga 24 nov, bara för att ännu en gång kunna se hur vi ligger till ännu tidigare. 
Mycket att tänka på, mycket åkande på kort tid känns det som. Mycket åka själv, långt och nervös. Mja, vi får se. 

Akhela är i alla fall just nu nybadad och har nyklippta klor. Hon var super duktig idag, sa inte ett enda ord. Matte stolt! 
Atos han har också nyklippta klor, men är inte nybadad. Han är inte i behov av det som Akhela är. Han är inte så "grisig" av sig som hon är. Hehe 
Ni ska vi krypa ner i sängen och sova djupt och länge. Imorgon vankas det jobb för mig, hundarna ska vara ensamma tillsammans för första gången sedan Akhela blev skadad. De ska vara i närmre 4 timmar ensamma. Beror lite på när David börjar jobba imorgon. Han brukar börja runt halv åtta, och då slutar han halv fem.
Men även beror det på när chefen hämtar mig någon gång runt två. Det menas någon gång mellan 13-14. Haha

///Becca 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: