justbeccca

Helgen som var

Kategori:

Som jag skrev i förrgår skulle jag berätta om helgen, egentligen igår. Men då hann jag inte, så det fick bli idag. 
 
Fredagen:
Davids födelsedag och hela dagen gick i ett. Köra David både till jobbet på morgonen, hem och städa, köra honom igen vid ett till bankmöte. Träffade Josse en stund innan jag hämtade Alexandra vid två, då åkte vi så hon fick hämta ut sitt pass, stannade till vid rastgården så hundarna fick springa av sig lite och sedan iväg och handlade. Hämtade David när han hade slutat vid fem och sedan hem och göra i ordning pajer och sånt inför firandet. Vid sju kom de folk och vi fikade och hade det trevligt. 
Sedan ville David åka en sväng, var hemma en stund senare. 
Jag fick även veta att jag fick C(VG) på en av mina kurser, det var grymt rolig och intressant kurs :) 
 
Lördagen:
Körde David till hans mor och där fikade vi, innan det var dags för mig och hundarna att åka vidare till Pets och möta upp alla som skulle med och spåra. Vid 13.00 möttes vi alla och for vidare till våran spårskog, där det blev lite lek först för hundarna och sedan så började vi lägga spåren. När alla hade lagt sina spår så fikade vi innan det var dags att börja gå varje spår. Riktigt kul att se alla hundar arbeta. Fyra av hundarna hade aldrig någonsin gått viltspår. De andra tre hundarna har gått viltspår, eller ja en av dom har gått som liten fågelspår. 
Atos gick ett spår på 450m med tre vinklar, super duktig var han. Ollie gick ett spår på 120m med en vinkel och han var skit duktig han med. Hade inte allas räknat med det, men ack så fel jag hade. Han skötte sig exemplariskt!:) 
Texas gick först ett spår på 200m med en vinkel och bara med klöv, super duktig var han. Han kämpade på och gjorde ett bra jobb. Sedan fick han ett motivationsspår på 50m med blod och klöv som han satte :) 
Tia förstod inte alls vad hon skulle göra, hon var för upptagen med allt runt omkring. Så vi får se om hon kan fokusera på söndag. 
Efter vi hade spårat klart så valde vi alla att åka ut till getingberget och låta hundarna bada. Vid halv åtta åkte jag hemåt och lastade ur bilen, gav hundarna mat och duschade, allt detta på 20min för att sedan åka ut till svärmor och äta grillat och hämta David. För vid 22 var det bil träff, så vi skulle ha mazdan. Så bytte bil och sedan åkte vi iväg och köpte kaffe och sakta men säkert rörde vi oss till bilträffen. Ollie var så slut av en hel dag i skogen, lek och bad att han la sig och sov på parkeringen vid träffen. Snacka om trygg hund! :) 
 
 
Söndagen:
Körde David till hans mor och sedan åkte jag och hundarna till rastgården där Josse och Åsa var med hundarna. Satt där i någon timme innan vi åkte till ett ställe och badade hundarna. Hade riktigt trevligt :) Sedan hämtade jag david vid sex för att han skulle hämta hyrbil, men de slutade med att vi fick den hemkörd så vi stannade och köpte pizza, hyrde film och handlade lite. 
Kvällen spenderades i myshetens tecken och vovvarna sov så gott :) 
Måndagen: 
Kurstime för Atos igen, Allmänlydnad och Atos lever upp till målen vi hade med denna kurs. Väldigt nöjd med honom. 
Dock var han lite konstig i början, krånglade, ville inte sitta ner, ville inte ha ögonkontakt. Så jag gick en sväng med honom och jo då, han var dålig i magen, stackare :( Men efter att ha lättat på trycket så var han sig själv igen och vi kunde fortsätta kursen. 
Efter kursen åkte vi och lämnade tillbaka hyrbilen och sedan hem och bara slappade. Kommer faktiskt inte riktgt ihåg vad jag gjorde på dagen på måndagen förutom att jag var hem till pappa en sväng och skrev ut papper på regler kring viltspår. 
Annars:
Jag har nu i några dagar tvättat, det tar ju en stund för varje maskin, så det går liksom inte fort och oftast kommer jag på att jag ska tvätta på eftermiddagen. Då hinns det liksom inte med så många maskiner. 
Pluggar, läser böcker/tidningar och bara njuter av livet består mina dagar av. Hundarna är grymt duktiga och utvecklas hela tiden. 
 
Idag är det dags för Atos viltspårskurs, nästsista gången. Får se vad vi får för skojj att göra. Har idag korta ner hans spårlina, klippt av den vid 10m och 2dm. Så nu är den inte så lång som den var innan. 
 
Ska även i helgen försöka kika på en frys Davids kompis har och är den bra, så köper vi den för ynka 200kr och då kan vi äntligen börja med färskfoder :) Måste även köpa en en där ni vet frysbox, eller vad det heter som man tar med sig till stranden :P hehe Så vi kan ha med foder under sommaren till hundarna :) 
Massor med planer och lite tid att göra allt på!
///Becca

Kommentarer


Kommentera inlägget här: