justbeccca

En ängeln

Kategori: Hundar

Självklart var Atos en ängel igår på kursen och han visar sitt bästa hela tiden.
Jag och Atos kanske inte är exemplariska på vissa moment, så som platsliggande, stanna och sedan gå iväg och tillbaka till honom.
Eller jo det är vi faktiskt. Fast att jag varierar med inkallning i den ställningen.
Fick ett ordentligt fyande för det av kurs assistenten, men jag känner min hund bäst och för att han ska ha fokus behövs en variation. Nu är han taggad och väntar på antingen att jag ska ropa eller att jag ska komma tillbaka.
Oavsett så reser han sig inte! Så jag är grymt nöjd :-)

På kvällen blev de kvällsmat och sedan promenad och möta Josse utanför hennes jobb. I väntan på att hon skulle sluta så körde jag target med grabbarna. Nostarget. Så duktiga dom är, Ollie har aldrig gjort det och han var super duktig och lättlärd.

Imorgon är det dags för viltspårskursen igen :-) sitter även och försöker planera en för en dag ut i skogen och spåra med Josse och vovvarna :-)
Nu ska vi vänta klart på Josse och vovvarna, för att sedan gå och möta dom för lite lek :-)

///Becca

Kommentarer


Kommentera inlägget här: