justbeccca

Dagarna regnar bort

Kategori: Hundar

Jag har massor av "måsten", men jag har absolut ingen som helst lust till något av alla dom. Vissa gör jag, typ som tvätta, städa och hundarna. Men resten kan kvitta.

Glömde skriva igår att jag i fredags ansökte om tävlingslicens för Atos på Skk, detta är för att han ska kunna tävla i olika sporter. Fast det enda vi hade tänkt är viltspår.
Fick ett mail idag med tävlingsnumret och att kortet kommer inom några dagar :-D


Igår var det näst sista kurstillfället för viltspårskursen. Jag vill inte denna kurs ska ta slut, jag tycker verkligen om denna kurs. Vi pratar om allt mellan himmel och jord och de är så trevligt :-)

Atos fick ett "M" spår på 400m som låg i lite mer än en timme.
Atos gick sitt spår super fint, men bloddoften var för stark så han gick inte mitt i spår kärnan. Men han jobbade på super snyggt, trots att han skrämde sig själv genom att fälla två små träd :-P haha det tredje trädet stirrade han på, sedan mig, sedan spårlinan och sedan mig igen, ungefär som "men ta bort trädet och linan, de stör mig mamma".

I läxa fick Atos ett spår på 600m, med fyra vinklar och en liggtid på 4 timmar.
Klarar han det ska vi utöka till 700m, med fyra vinklar och liggtid på 5 timmar. Hinner med minst tre spår omgångar tills sista kurstillfället.

Nu har Atos kurser bara tre tillfällen kvar innan båda är slut. En med viltspår och två med allmänlydnaden.
Tänkte ta en viltspårskurs till hösten igen för att öva in alla momenten på öppenklsss, så får vi se om Atos ska starta i det.

Nu blir det en kaffe omgång tillsammans med plugg(ingen som helst lust!).
///Becca

Kommentarer


Kommentera inlägget här: