justbeccca

Undra vad grannarna tror?!

Kategori:

Tia har anlänt idag igen och det är fullt ös här hemma. Grannarna lär nog fundera på vad det är som sker här hemma när Tia kommer. Hon är verkligen överallt och igång konstant. Hon bjuder på många skratt och mycket kärlek samtidgt :) En mycket rolig hund, det är vad hon är. hihi 
 
Mer idag blir det plugg och sedan är det som sagt avslutningsdagen på viltspårskursen för Atos. Annars blir det bara att ha hundarna och som sagt plugga och ta det lugnt. Inte super väder ute, men de regnar heller inte. Så man blir inte heller så sugen på att vara ute. 
Hoppas att det kanske kommer en liten regnskur och sedan blir de fint väder. Endast för att de är bra för spårningen :P haha Nu vet jag varför jag älskar regn så mycket på sommaren. Inte enbart för mysigthetsfaktorn, utan också för att det bästa vädret att spåra i med hundar. 
Man får ju vattna och fukta nosen på hunden om det är varmt ute, men många hundar är som Atos och vill inte bli störda när de arbetar. Ollie är likadan och när han vill inte dricka direkt efter han gått ett spår, utan vill vila en liten stund innan. 
 
Jag skrev igår att jag hoppas Ollie får ett hem denna sommar, dels för att jag tycker han är värd det. Men även vill jag det för att han är fortfarande ung och han är en underbar hund som är så formbar. Jag hoppas någon som får tillbaka på skatten nu vill investera i en bästa vän för livet och går under namnet Ollie. 
Är du intresserad av Ollie? Klicka här för att komma till hans sida. 
 
Dags för en kaffe och sedan fortsätta med den super tråkiga kursen, Administration... 
///Becca

Kommentarer


Kommentera inlägget här: