justbeccca

Midsommar helgen

Kategori: Allmänt

Alla har uppdaterat och skrivit om sin super braiga midsommar, med massor av fest och alkohol. Men så var icke min helg. 
Midsommarafton spenderades i bilen för att köra fram och tillbaka till Arlanda. David stack iväg över helgen till England för att köpa ny bil. Så jag tog med mig Carro(som kom i onsdags) som sällskap. Hatar att åka långt själv. 
Hemma från Arlanda blev de hämta hundarna som var med Håkan och sedan hem och duscha för att sedan åka iväg till Tyrstugan och grilla emd goa vänner. Inget större blev de, utan grillade krov och marshmellows och eldade som fan :P haha Kul var det och trevligt. 
Kastade in handduken vid ett och åkte hem och sov. Trötta och slutkörda ögon, orkade verkligen inte mer då. 
Lördagen blev de fika, sen midsommarmiddag med familjen(Alexandra var med och hon räknas som familj) och sedan massa kaffe mys och sånt. 
Lördagen var det även dags för David att åka med båten till danmark och komma hem på natten, inte allt för sent. Men vad händer då? Jo båten får så stark vind när den ska lägga till i England så självklart åker den i in piren och går sönder... Det var några timmar där, som var extra jobbiga. Visste inte ens vart han var, då man inte får röra telefonen när man kör bil i england. Han ringde mig när han var framme vid båten och fått lite information och sedan några timmar senare ringde han och berättade att han funnit en annan svensk som hade varit över och köpt bil och de bestämde sig för att köra hem och ta följe med varandra. De alla fick tillbaka pengarna, betalt hotell och även gratis färja mellan england och frankrike. 
David var hemma halv tre på söndagsnatten, väldigt skönt att vakna bredvid honom på måndagen och se hela honom oskadd. Dock trött, men han vägrade sova eller vila. Jag försökte med att vägra köra honom till nya bilen eller jobbet förens tidigast tolv. Men icke, tjugo över tio var han på väg till jobbet... 
 
 
Jag spenderade några timmar på söndagen hos några kompisar jag lärt känna i rastgården. Då de hade gjort intresseanmälan på Ollie. Men de hade katter(4st) och Ollie har aldrig träffat katter innan på de sättet. Han blev satt på plats på en gång. Ledar katten morrade, ja ni läste rätt, den katten morrar. Fräser gör den absolut inte! Så Ollie fick respekt för katterna direkt. Söndagens möte gick bra, var där på måndagen igen och även de gick bra. Så när jag kom hem på måndagen mailade jag Ollies kontaktperson och skrev att jag ser ingen anledning att åka fram och tillbaka mer med honom. Han har 100% respekt för katterna. 
Så då var allt pappersarbete igång för Hundar utan hem, hembesök fick de på tisdagen och allt gick super bra.
Igår kväll klockan 19.00 flyttade Ollie till sitt nya och för alltid hem! <3 Jag är så glad för hans skull och den nya familjen, men jag är även ledsen och saknar honom. Det är så många känslor på en och samma gång. Det är tomt här hemma utan den galna knäppisen. Atos letar varje gång vi kommer hem efter Ollie. 
Det var nog mest jobbigast igår, när vi kom hem efter att ha lämnat över Ollie till nya familjen. Direkt Atos satte tassen innanför dörren så letade han som bara den efter Ollie. Det är liksom inte helt rätt här hemma. Men Atos har Tia och Texas här idag, så det är inte helt lugnt och han kan träffa Ollie när han vill. Så jag är inte allt för ledsen. 
 
 
Om en vecka så händer det mer spännande saker i vårat liv. Då sker en ny omställning, så veckan tills fredag blir att ta vara på. Mysa med Atos och David och bara ta det lugnt och njuta av livet. Dock börjar den fredagen med att jobba två timmar. Som jag gjorde idag, fast på samma ställe som förra torsdagen :P haha invecklat men ja, roligt är det :D 
Kanske skriver imorgon när jag vet mer om nästa fredag, så får ni reda på vad det är vi ska göra. Veckan efter är även de fullspäckad, men inte här hemma. Utan i Falkenberg. Ja för det är bröllopsveckan till Johanna och Nilles bröllop :D 
 
 
///Becca
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: