justbeccca

Dagarna bara springer iväg

Kategori: Allmänt

Det är mesta dels fina och soliga dagar här på min gata och detta gör att man inte är inne så mycket, eller jo jag är det för att jag inte är klar med alla mina kurser, trots att alla andra är det. Men så är det när man börjar lite senare än de andra.

Jag kommer absolut inte alls ihåg vad jag skrev sist. Men tänkte berätta att Atos i lördags gick ett 200m långt klövspår som låg i över 2timmar och han tog det klockrent! Stolt matte :-D
Ollie fick ett spår på 150m som låg i 3timmar och jan tog det klockrent han med, så noggran i sitt nosarbete och ringar super fint när han tappar. Inte många gånger han tappar och frustrerad blev han 1 gång.
Lördagens spår dag innehöll allt möjligt väder. Vi valde att åka och bada hundarna när spåren låg till sig, då det var varmt. Men väl vid vattnet så började det åska och regna. Precis innan himlen öppna sig var vi alla inpackade i bilarna och på väg mot skogen igen. Men självklart så öppnar sig himlen ännu mer och de börjar hagla :-P hahaha typiskt oss, Josse fick lite problem med bilen. Men fyllde på olja och sedan for vi ner till skogen.
Kommer in på vägen som leder oss till skogen och där var det som en vägg, inget regn alls och solen sken.
Vi hade fint väder resterade del av dagen i skogen och även kvällen.


Denna sommar innehåller som sagt mycket, men det jag mest av allt hoppas på är att Ollie ska få ett eget hem. Han är en hund som förtjänar att vara i centrum hos en familj. Han är en helt underbar hund och varje gång jag tänker att han kommer göra någon annan lycklig så trillar en tår nedför kinden.
Jag hoppas av hela min kropp att någon vill älska honom lika mycket han kommer älska dem!

Imorgon är det dags för sista viltspårskursen och dags för ett prov spår till anlagsprovet. Jag hoppas Atos tar det utan problem. Annars vet jag inte vad jag ska göra. Men jag litar på Atos och han kan! :-)
Imorgon kommer även Tia igen och är här i 4timmar drygt. Hon och Felix var här idag. Så mysigt är det, trots att det är fullrulle :-)

Nu ska jag försöka mig på sömn igen, måste ringa läkaren igen. Men orkar inte sätta igång allt igen. Det är så mycket tid och energi som går åt då..
Med dessa ord avslutar jag detta inlägg.
///Becca

Kommentarer


Kommentera inlägget här: