justbeccca

Stolt matte!

Kategori:

Igår kväll på sista promenaden så bjöd atos på fritt följ, alldeles självmant, tror han hade en baktanke med att hinna in till Agnes. Men ack så fel han hade, matte passade på att vara ute en extra stund och träna. Prefekt var det även att ICA hade stängt när vi kom hem, så vi tränade utanför hemma. 
Så jäkla nöjd och stolt över honom. Så vill han ikväll igen, så tänkte jag köra läggning under gång med honom. 
Sedan idag så klickades Ollie in på klickern och snabbt som fasiken lärde han sig vad det gick ut på. Sedan började vi med ordet sitt, och nu börjar det fastna hos honom. Så nöjd med lilleman! :) 
Jag är så stolt och nöjd över grabbarna. Tänket jag ska köra en omgång till sen med lilleman, men nu sover han och det ska han få göra också. 

 
Natten som var har jag haft Atos ute hos mig i vardagsrummet, för att låta David få sova lite mer. Då Atos pratar oavsett tid på dygnet. Som tur är så var Davids jobb snälla och gav honom ledigt idag, så han kunde hjälpa mig och även sova lite mer. Han fick mer sömn i natt, men vaknade han inte av Atos, så vaknade han av mig som sa till Atos. 
Ja en trött Becca, är en grinig Becca och tänker att bli väckt 20 000gånger per natt. Så David lät mig sova på morgonen, då jag inte ens visste vart jag var i princip när de klev upp. 
Även lilleman bjöd på lite sovmorgon, halv nio kom de upp. 
 
Natten som kommer ska Atos sova hos mig igen, kan hoppas på att han kanske är lite tystare. Men de tror jag absolut inte att han kommer att vara. Men den som vi faktiskt siktar in oss på som ska få lugn och ro mest är Agnes. Atos kan inte låta bli henne. Så vi delar av på lägenheten, så vilar agnes och ollie i samma rum och Atos i ett annat. Eller så är Ollie och Atos i samma och Agnes i det andra. 
Men trots allt detta så är Atos en otroligt duktig hund, han äter lite nu. Men inte allt, han går att få kontakt med och han är inte som många andra hanhundar blir emd tik i höglöpet. Jag är väldigt stolt över honom. 
 

 
Agnes har jag inte skrivit så mycket om, för det finns bara några få ord som kan beskriva henne: Gudomlig, underbar, kärleksfull, gosis, mysig, lite vaktig(men då låter hon som en dumpventli på en bil). Det finns faktiskt inte alls något negativt med henne. Hon är så bra en hund och tik kan vara. Hon är tikig i utseendet och sättet, fast mer åt en dam, hon är liksom lite svår övertalad, men inte så där tikelak som många tikar gärna blir. Hon är en perfekt hund, en perfekt tik. 
Hon är vacker och smäcker i kroppen, fint utseede och en underbar personlighet. 
Både David och jag är super nöjda med henne, inte många hundar som får ligga i våran säng, men Agnes får det. Det fick jag veta i morse när David kom upp och berättade att han hade haft sällskap av henne i natt. hehe 

 
Nu ska jag återgå till mitt kaffe och vänta på att Alex och Becca ska komma en sväng. Ska även sedan när de gått fortsätta att plugga. Måste göra klart en uppgift, eller information och även lite annat :) Inte länge kvar heller tills vi flyttar. Drygt en månad!! :) Yeay!! 
 
///Becca

Kommentarer


Kommentera inlägget här: