justbeccca

Längtar!

Kategori:

Här hemma går tankarna enbart på morgon dagen. Ja för det är ju dagen med stort D. Dagen när vi möter Ollie för första gången. Dagen när han för första gången kommer till Sverige. Jag känner mig tacksam för att få ta med honom hem och ta hand om honom det första tiden och vem vet, kanske för alltid?! :) 
 
Hur som helst så idag har Atos bettet sig som hon aldrig får en promenad, får mat eller vatten. Vet inte riktigt varför han är sån just idag. Men han verkar ha lugnat ner sig nu. Micke (Davids kompis) tog en promenad med honom förut. Självklart älskar ju Atos det :) 
Jag åkte iväg förut för att handla lite till att göra mat och passade även på att panta då. Så man slipper alla jäkla kassar med pant i. Jag tog med mig Carro för lite ensam tid med henne :) hihi 
Efter handligen och pantandet sprang vi in på Ikea för att köpa en billig pläd. 
Dom har ju haft en blå pläd för 10kr vid namnet Irma. 
Men den fanns inte kvar längre. Utan dom hade bytt ut till en annan, mycket mer finare och snyggare pläd för 10kr. 
kråkris heter den och ja som vanligt tänker jag, ja jag kan ju få 4st 10kr plädar för samma pris som alla de andra (fula) kostar styck. Så jag tog tre, dels för att dom var så snygga :) 
Visst är den nya 10kr pläden snygg? :) 
Så nu har Ollie fått en ny egen pläd i sin bädd som inte luktar någon annan hund. 
 
Efter Ikea åkte vi hem till mig och jag lagade mat och bjöd på kaffe. Efter någon timme körde jag hem Carro och nu sitter jag här, och skriver till er :P 
När jag körde hem Carro passade jag på att köpa en Aloe Vera dryck till mig själv. Har varit jätte nyfiken på den och se hur den smakar. 
Fruktansvärt äcklig är den! Den smakar verkligen inte gott, jag håller mig faktiskt hellre till kranvatten, mineralvatten och imsdal. Mer värt pengarna faktiskt :) 
 
Mer idag blir det skriva kalrt privatjuridikens första uppgift, organisera lite tills imorgon. Ska nog faktiskt skriva en lapp med allt som ska med. Så jag inte glömmer något, är faktiskt nervös för imorgon. Tänk om något händer för dom på vägen hit? Tänk om det händer oss något på vägen till mötes plasten? Tänk om vi glömmer något viktigt? 
Men ja, det återstår att se imorgon. Vi kommer att åka strax innan elva imorgon förmiddag. Så vi har tid på oss till mötesplatsen. 
 
///Becca

Kommentarer


Kommentera inlägget här: