justbeccca

Inte första gången...

Kategori: Iphone

Mitt hem tar emot en hund från ett annat land. Inte heller första gången jag är jourhem.
Det är den tredje hunden från ett annat land som kommer imorgon och den andra jourhems hunden.

Baily kommer från Portugal, genom en organisation vid namnet hundrondellen. Någon vecka efter Baily hade kommit hem till oss. Ringde hundrondellen och frågade om vi akut kunde ta emot en liten hund vid namnet Niko. Sagt och gjort, så kom han. Och skojar inte, fick kämpa som bara den med honom. Tog två timmar ute att ens få honom att komma fram.
Ytterligare en timme in i trapphuset. Men väl inne och några timmar senare, hade han insett att vinter var farliga och bjöd till och med på en dansshow för oss :-)

Nu imorgon kommer det en liten Ollie på 4 månader från ett annat land. Han befann sig för några timmar sen i Holland. På väg "hem". Tänka sig att en sån liten och "oönskad" hund är så önskad och efterlängtad. Det går knappt att sova för att jag verkligen vill att de ska bli så jag får möta honom!! Ska bli så kul att se hur Atos är, tar hand om honom :-)

Kan berätta att den 7/2 för 3 år sedan åkte Josse, jag, Håkan och mamma för att kolla på valpar. Med oss hem följde Atos och Texas. Imorgon sker samma sak, fast vi nu redan vet att dom ska med oss hem.

Nej, nu är det dags för sova. Måste tvinga mig själv till sömn. Natti!!
///Becca

Kommentarer

  • Lina säger:

    Så spännande! :)

    Svar: Haha, jadu det vore något det! ;) Nej jag ska vänta minst två år, minst. Måste övertala Anton också för han satte sig på tvären för att han tyckte rasen var så ful. Men då får det bli "min" hund isåfall, inte svårare än så :)

    2013-02-07 | 15:13:57
    Bloggadress: http://mineforlife.blogg.se

Kommentera inlägget här: