justbeccca

Spenderar timmar ute under soliga timmar

Kategori: Hundar

Idag har varit en riktigt ute dag hittils. Först så jobb, ute på båda ställena. 
Sedan tog jag med mig vovvarna och åkte till hundklubben och tränade "stå" och kontakt med Akhela. Atos fick nöjja sig med en promenad med kontaktövningar. Hade inte med hans favorit godis och han äter i det andra godiset som jag hade med när vi är på klubben. 
Akhela skötte sig super bra och jag är otroligt nöjd med henne. Hon faktiskt trots att hon inte fick snodde en apportblock från en annan som hade lagt sin på bordet ute. Självklart passad akhela på då, men hon kom väldigt fint med den till mig. Så hon hade en plan och självklart när hon kom med den blev det världens mums fest hos mig! 
Hon stod fint och trots andra hundar där så var hon väldigt fokuserad. Så jag är väldigt nöjd med henne. 
Hon står super fint med frambenen och bakbenen tar vi inte samtidigt som fram. Utan vi har delat upp det, just för att göra det lätt för henne och inte hålla på och skapa konlikt mellan oss. Då Akhela är en sådan typ av hund som lätt blir distraherad. 
 
Vi fortsatte även träna lite hemma hos Josse nu senare på eftermiddagen. Nu sitter jag och klurar på hur jag ska fixa med bakbenen. Har en idé, som jag tror kommer att funka. Det är bara att testa och se om den funkar så som jag tror det kan göra. 
 
///Becca

Kommentarer


Kommentera inlägget här: