justbeccca

Lämna bilen hemma?!

Kategori: Iphone

Många av er för ute i landet följer nog stormen Sven som just nu tar sig in över Sverigs kuster. 
Även många av mina följare vet att idag började resan neråt mot just kusten. 
Satt igår och läste allt som gick om just stormens väg, hur de tror att den kommer bete sig. 
På Aftonbladet stod det att man redan igår skulle överväga att lämna bilen hemma i länen Skåne och Halland. 
Ptja, som jag sa till Josse. Vi ska lämna bilen hemma imorgon, så vi får helt enkelt gå ner :-P hahaha!!! 

Men nu är det så här att vi startade redan vid halv elva och är just nu i Trollhättan. Hittills har vägen sett bra ut, regn och lite vindpustar. 
Både Josse och jag hade föreställt oss värsta mardrömsscenariot med Stallbackabron i Trollhättan. Men när vi väl var där så var det inget alls... Typiskt! Men bra att vi valde 45:an istället för att åka på E6:an tidigare. 

Akhela har hjälpt till att packa, speciellt sin mat, sina leksaker, sitt godis, sina tuggben och mina strumpor(som hon tror är hennes). 
Vi har alla stora väskor som är tunga i bagaget på den sidan där Atos brukar sitta, just för att hålla säkerheten hög i bilen. Så väskorna kan man se det som att de just nu avtjänar sitt straff, för att inte varit använda sedan i somras :-P haha 

Ibland är det underbart skönt att sitta i passagerarsätet och bara njuta av att åka bil. Men om ett tag är det min tur igen. Ska passa på att slappa lite nu. 

///Becca 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: