justbeccca

Bilar, hundar, träning, ryggont och jobb

Kategori: Allmänt

De senaste dagarna har varit hektiska. Inte bara för att det är imorgon vi åker iväg, utan även för att det är så mycket som ska hinnas med. 
Så som: plugga, jobba, träna hundar, laga mat, städa, shoppa, packa, gå kurs, promenader, kolla bilar osv.. 
Ja ni vet allt det där vanliga. Fast på mycket mindre dagar! 

Måndags blev det en aktiv med lugn dag. Hade promenad med Texas, Josse gick kortare dag och jag skulle på möte på hundklubben med den söta lilla festkommittén. 
Passade även på då att träna Akhela lite. 
Sedan kaffe med Alexandra för att sedan följa med och handla mat. 
Som resulterade i att jag bestämde mig för att göra bakpotatis med skagenröra. Vilket tar tid... Men under den tiden på träna Akhela på ordet "stå". Ja det tar tid att lära in utställning. Tro inte det sker på en natt eller några dagars "hård" träning! 
Men i måndags verkade poletten trilla ner ordentligt. 
Sedan mat, och till sist sömn! 
Vi gjorde saker på förmiddagen, men då var det ett lugnare tempo. Som t.ex plugg.. 

Tisdag: 
Texas kom på morgonen och var överlycklig! Otroligt bra start på dagen är att träffa den hunden, han har alltid ett leende på läpparna. Sååå underbar! :-D 
Sedan promenaden i omgångar som varvades med plugg och när viljan tog slut, ja då var det en paus i soffan med tv kokande tillsammans med tre goa vovvar som låg och slumrade eller tuggade på leksak. 
Lunch, promenad och sedan plugg och kaffe igen. 
Strax efter tre hämtades Texas. Som vanlige pratade vi bra länge och det slutade med att jag stressad iväg till klubben för Akhelas valpcirkel. 
I dörren mötte jag David som precis kom hem. Fick lite info om båda bilarna(han har ringt och fixat lite saker). 
4timmar på klubben(både prat om träning och även träning) och tjugo över nio landade jag i soffan hemma för lite mat. Både till mig och vovvarna. 
Sedan bytte jag bil, åkte och handlade lite smått. För att sedan åka hem till Josse för att prata resa, plugga och vara lite social. Skickade in två arbeten. Pratade om allt mellan himmel och jord.
Kom hem kvart i två. 



Idag: 
Jobb mellan 9.30-10.00 om jag hinner ska jag till klubben direkt efteråt, annars så tar jag hundpromenaden(jobba) mellan 11-12 eller 12-13. Allt hänger på hur snabbt det går vid första jobbpasset. 
Sedan ska det pluggas, packas, handlas, tankas, tränas osv.. 
Är ganska så säker på att jag skulle kunna glömma något viktigt. Så som vaccinations intyg eller själva utställningskoppelt. Haha! Skulle vara så typiskt mig. 

Det värsta av allt är att jag har ont i ryggen och är snuvig. Så det enda jag egentligen behöver är att sova och ta det lugnt. Men det blir en annan livs tid de. Har inte tid med att lata mig och det ligger inte mig i naturen att inte vara aktiv. 

Imorgon åker vi! :-D 
Bara att hoppas på att det inte blir som de säger, storm.. 


///Becca 


Kommentarer


Kommentera inlägget här: