justbeccca

Använda Facebook som vapen?

Kategori: Allmänt

Har märkt mycket den senaste tiden(månaderna) att många använder Facebook som vapen mot vänner och familj. 
Nu vill jag klargöra för alla mina läsare som jag är fullt medveten om är både vänner, familj och även personer som jag inte känner, att jag går inte med på dessa spel. 
Tar ni nu bort mig eller jag tar bort er, ansträng er absolut inte att försöka bli vän igen. För antingen valde ni att sluta vara delaktiga där eller så valde jag att ha er delaktiga. 

Jag använder inte min Facebook som vapen mot andra och jag har inte några planer på det. Men andra använder det som vapen och det är faktiskt fruktansvärt irriterande. Fast jag har faktiskt inte märkt själv att vissa använt det som vapen, utan fått veta efter ett tag. 
Samma sak här, min blogg är min sida, där jag skriver vad jag känner. Sedan kanske inte alltid min formulering är den bästa. Men jag skriver ALDRIG något för att såra någon här. 
Jag skriver mestadels om mitt liv, mina hundar och mina känslor. Vilket är MIN uppfattning. 
Man kan ALDRIG säga att någons känsla är fel. Där emot kan man motbevisa det. Men ser ni någon fel formulering på denna blogg, skriv då en kommentar, även vem den är ifrån. Jag är ingen tankeläsare. Kommentaren syns inte förens jag godkänner den, om ni vill att den ska godkännas(vill ni inte det, skriv det då i kommentaren). För jag går inte med på att jag får veta av andra att jag sårat någon som inte vågar säga det till mig.

Varken min blogg eller min Facebook är ett vapen. När ska folk sluta använda sina som vapen mot folk? 
Man ska stå för sin åsikt och inte bara våga framföra den bakom en skärm, vare sig skärmen är en telefon, surfplatta eller en dator. 

Tycker mina läsare att det är rätt att använda Facebook eller blogg som vapen? 

///Becca

Kommentarer


Kommentera inlägget här: