justbeccca

Akhela is the Weimcrime

Kategori: Hundar

Idag har Akhela under tiden hon och Atos varit ensamma. Öppnat mittersta garderoben i hallen, hämtat Atos mapp(som innehållet allt viktigt med honom) och sedan stängt garderoben. När dörren hade stängts sattes första leken i gång. 
Hon har seriöst massakerat en plastmapp med många fack i. Så in i den grad att det låg strimlade bitar över allt i hallen och vardagsrummet när jag kom hem. 
En ganska uppgiven matte började plocka upp alla rester efter den otroligt duktiga mappen som skött sin uppgift super bra, tills Akhela fick tag i den. 
Börjar få lite panik under plockandets gång, då jag varken finner vaccinationskortet eller tävlingslicensen. 
Men finner licensen under tv bänken och vaccinationskortet mitt i en hög bland folksams papprena. Ni vet räkningarna... 
Vissa kvitton och vissa delat av papprena från veterinären var någorlunda hela. 
Det som gjorde mest ont, det var att Akhela hade slitit loss en bit från texten på Atos anlagsprovspapper. Den skulle ju ramas in! Men vi får väl rama in något annat Atos åstadkommer. 

Men inte nog med detta, när hon kom hem till Josse och Håkan på eftermiddagen. Så röjde hon runt så pass mycket att hon VÄLTE, hon välte deras gran! Åh!! Dum hund!!
Som tur var så lugnade hon ner sig(efter matte skällt lite grann, läs mycket) och i lagom tid till att faster och lilla kusin kom på besök. 


Efter några timmar där gick jag hem med två otroligt dragiga hundar(ganska irriterad på båda vid detta lag). Väl hemma, börjar tvätta, plocka fram datorn och studie sakerna. Byter om, hämtar dricka och myser mer mig i soffan med tända ljus på bordet och en glas cola. Mys! Äntligen lite lugn och ro. Tjhi fick jag. Några minuter senare bestämmer sig Akhela för att rulla runt i soffan med en leksak, som resulterar i att hon trillar ur soffan sparkandes och prickar det ny fyllda cola glaset som välter ner på mattan... Matte sitter nu: "tänk positivt, tänk positivt, hon prickade ju i alla fall inte blockljusen". 
Strax där på reser sig matte upp, springer och hämtar papper, samtidigt som hon små skäller efter Akhela. Som nu har lagt sig tillrätta på hund delen i soffan och små kikar på sin mycket uppgivna och irriterade matte. 
Matte säger då: "Akhela skärper du dig inte nu snart, så vet jag inte om du får stanna. Inte ska du väl hålla på och dumma dig så här, när vi kan ha det hur bra som helst?"
Akhela tittar lite fundersamt och ledsen på matte och sedan somnar hon. 


Ja, nu har jag i alla fall lugn och ro! Yes! Pluggtime! 
Jag kan meddela er om att Akhela har varit lugn hela kvällen. Kan även meddela er om att hon har innan vi åkte hemifrån idag, varit lös i skogen(röjt runt), sökt godis och även haft två aktiveringsbollar när vi varit borta. Så hon har INTE varit understimulerad idag. 


Bara att konstatera, utan Akhela hade jag varit väldigt rastlös och nog otroligt otålig. Måste även köpa barnsäkerhetsspärr saker till garderober nu. För ptja, vi har en valp/unghund i hemmet, som har egenskaper ingen annan hund har som jag känner. 
Atos nya inköp idag <3 
Akhela fick självklart test också <3 

Kan även berätta att matte kunde plugga klart också. Nu väntas domen! 

///Becca

Kommentarer


Kommentera inlägget här: