justbeccca

Ringträning

Kategori: Hundar

Igår var jag iväg med Akhela och Alexandra på ringträning med Akhela. Som ni vet så var det både hennes och min första gång. 

Vet inte riktigt än om jag ska säga vad hon tycker om utställning. Men hittils så var det roligt och bra träningstillfälle. Akhela får lära sig att man inte får hälsa och leka med allt och alla. Slutade med att efter en timmes träning så sov lillan. Den sista timmen satt vi bara och kollade på de andra. Vilket även det är lärorikt. Men tråkigt att hon inte orkade vara vaken hela tiden. Det sista som gjordes var ju käna igenom hunden och sånt, vilket är viktigt att hon ska acceptera. Men kändes inte helt rätt att väcka henne för det. Hon var ju totalt slutkörd lillan. 
Men hur som helst, vi har en del att träna på, de två viktigaste är att hon ska lära sig stå, utan att sätta sig ner. Sedan att springa bredvid mig utan att hoppa på mig. Fick igår springa väldigt böjd för att hon inte skulle hoppa som en tok på mig. 
 
 
 
Jag hoppas att det kommer gå att ställa henne den 21 september på en inofficie utställning här i stan. Bara för att testa på lite. Hon är ju vacker, och hon är lättlärd, så det borde inte vara några som helst problem. Tänkte vi ska träna nu, varje dag minst några minuter och i två om gångar. Första på att stå och sedan på att springa bredvid. Vi har ju även lite annat att träna på.

Hur som helst är jag grymt nöjd med lilla bruden med gårdagens insats. Hon skötte sig galant och var en ängel hela tiden, för att vara valp vill säga. 
 
Nästa tisdag ska vi åka till klubben och kolla lite, se vad hon tycker om det. Tisdagar är det mest action på klubben. Så därför ska vi åka dit då. Vi hann aldrig dit igår :( 
 
Nu är det film och kaffe time här hemma för mig och vovvarna. Skönt att kunna slappna av lite. Vi är ett gäng trötta och slitna här hemma. 
Blev även klar med min kurs igår, eller ja jag fick betyg i den! :) Nice!! :D
 
///Becca

Kommentarer


Kommentera inlägget här: