justbeccca

Ensamhetsträning

Kategori: Allmänt

Började igår ordentligt med ensamhetsträningen med Akhela. Herregud vilken hund hon är!
Det går verkligen i intervaller mellan att vara knäpptyst till att vara så otroligt skrikig...
Men i 30min var hon tyst och då nöjde jag mig. Idag däremot idag är hon hemsk. Men så kon jag på att jag tar fram aktiveringsbollen och låter henne ha den och trötta ut sig med samt fokusera på i början när jag inte är med. Hon tittade på mig och fortsatte sedan med bollen. Så att jag gick var inte några problem. Hon har varit tyst i 20min nu och grejar i omgångar med bollen. Så den ska jag fortsätta med. Men inte bara när jag ska ensamhetsträna. Utan även när jag är hemma.
Ska faktiskt gå in strax till henne och avsluta när hon är duktig.

Idag har dock varit uppe köksfönstret och klättrat runt under tiden. Men det är sånt man får ta, till att börja med. Sedan hon fick bollen har hon inte varit upp en enda gång.

Jag är nöjd med hennes framsteg, även bakslagen vi får. För då vet vi vad som ska tränas på och inte.
Jag har även tur med vädret, soligt och fint. Så det gör absolut inget att sitta ute, dricka kaffe, blogga och läsa. Hihi

Nu är det dags för att gå in och sedan åka till rastgården!
///Becca

Kommentarer


Kommentera inlägget här: