justbeccca

Dagarna rullar på och phja ni vet

Kategori: Allmänt

Bloggen blir lidande, när tiden inte räcker till. Dock är det inte det som är meningen. Speciellt inte nu när Akhela finns och det finna så mycket att skriva om. Men phja, det blir som det blir.

Fredagen hade vi Tia här, då Josse jobbad och jag ville se hur vi ligger till i Akhelas utveckling med att kunna ta emot dagmatte hundarna igen.
Kan säga så här, som det är just nu. Så nej. För mycket röj för att jag ska kunna klara av studierna samtidigt då.
Spenderade sedan 5.5timme med att göra klart sista kursen som hamnar på efterslänt av de andra. Så sitter jag och väntar på betyg.

Lördagen spenderades med att vara hundvakt igen, då Josse och Håkan var på bröllop och dop. Vi hade bara Tia här hemma, så jag inre var säker på om de skulle vara lugnare. Texas var hos Alexandra.
Atos åkte visserligen med David ut till hans mor och var med medan han jobbade.
Jag passade även på mellan att David åkte och tia kom att lyssna på P3 dokumentären om Peter Rät, MC-infiltratören. Riktigt intressant och bra. Kan rekommendera den för er som inte lyssnat.
När grabbarna kom hem så öppnade sig himmelen och åskan kom verkligen över oss. Härligt, men jobbigt!
För en som är rädd, som jag är efter olyckan. Men skönt när smärtan i armen släppte. Det är en sådan lättnad känsla, när smärtan släpper i armen. Men att först tänka herregud, det är en dålig dag nu igen med smärtan. Man glömmer gärna bort dom när man har så många bra dagar på rad efter varandra.

I alla fall, efter en dusch ute i regnet så blev de bakning av blåbärs paj, som David och jag var och plockad i början av veckan. Denna gången ville David göra den, då han ville göra den lite annorlunda.
Sedan kom Flurka och Håkan hit och någon timme senare kom även Svärdan :-)
Vid nio började alla röra på sig, och jag gick hem med Tia och mötte Alex och Texas. Så vi lämnade dom hemma hos Josse och Håkan.
Sedan åkte vi iväg och träffade lite andra.
Kom hem vid ett, då hade vi parkerat bort 350:in.

Idag söndag, så har jag städat här hemma. Sedan varit på städdag i rastgården, med mig hade jag Akhela.
Atos var med David då, ute hos hans mor.
Akhela skötte sig super bra och hon fann även en perfekt Lekkamrat i hennes storlek. Lilla söta Dante :-)

Eftermiddagen blev lugn här hemma. Tränat lite fot mes Akhela, även så nöter vi som vanligt in sitt, ligg och tass. Detta för att det ska sätta sig ordentligt på henne.
Tänkte vi ska börja med annat imorgon :-)

Nu är det natten, ska läsa lite till innan ögonen stängs. Är så nöjd med min bok!! :-)
///Becca

Kommentarer


Kommentera inlägget här: