justbeccca

Sockerbagare

Kategori:

En sockerbagare som bor i staden.. Hon bakar.. Hmm. Lussekatter i oktober. Mums!
Jag hade igår ett så stort sug efter lussekatter, så jag bestämde mig då för att baka det idag. Så under dagen var jag iväg och handlade allt jag behövde och nu så väntar jag på att kunna börja rulla mina lussekatter. Det ska bli såååå gott att mumsa lussekatter redan nu. 
Dock gör jag bara en uppsättning nu, men funderar på att göra en till dirket denna deg är klar. Så man har lite att ta av. Så kan jag baka om en månad igen eller något sånt. Lussekatter är ju bland det godaste som finns. Plus på detta sipprar jag på ett glas med julmust. Nu är det bara den dära snön och musiken som saknas. Men lite kanske man får spara tills slutet på november. 
 
Annars idag är det lång dag för Tyra och Charlie här, de har varit här sen åtta imorse och går hem vid halv tolv i natt. Så vi har en riktigt lång och mysig dag här hemma. Jag har minst fyra ögon som är med i köket och kollar. Ibland kommer ett sjättepar in och kollar läget. Riktigt söta är dom! :)
 
Nej nu ska jag alldeles strax börja med det roliga i bakningen :)
///Becca

Kommentarer


Kommentera inlägget här: