justbeccca

Mums!

Kategori: Iphone

Igår förmiddag kom leveransen med godiset till Atos. Detta är nog en av årets höjdpunkter för honom. Alldeles färska älgbensbitar, revbensbitar med kött på. Åh herre min gud, Atos var i himmelriket! Och inte nog med detta så blev de två bitar till lördagsgodis.
En liten påse till Josse så Texas fick lite att tugga på och även en liten påse till Mia så Ozzy fick lite att tugga på.
Kan säga med säkerhet att ingen av dessa vara sura eller missnöjda. Eller jo, när godisbiten var slut. Hehe

Kvällen igår spenderades hos Josse, Håkan och Carro. Med promenad runt området de bor på. Jag tränade både Texas och Atos med fotgående, fick super bra!
Sedan lekte David, jag och Atos med att hoppa upp och ner och över saker. Sånt älskar Atos:-)
Fick nybakade scones av Josse och te, en riktigt myskväll. Väl hemma kollade vi på sista transformers filmen och det var ganska tråkigt att de var sista filmen. De är faktiskt väldigt bra :-)
Jag har en bumblebee Audi! Ingen ide att argumentera emot det. Haha

Idag har jag i princip bott i soffan, jag har inte gjort så mycket, då jag inte är 100% frisk. Vissa blir förkylda med allt på en gång. För mig är det en sak varje dag. Igår var det ryggmusklerna. Idag har det verkligen varit näsan eller bihålan. Ni kanske förstår vad jag menar. Men samtidigt är heeeeela kroppen seg och död. Orken är inte på topp.
Har i alla fall kollat på repriserna från djurakuten, och Snowbuddies(en av mina och Atos favoritfilmer). Jag kan bara konstatera att vi verkligen vill ha snö. Hela kroppen bara skriker efter snö. I stora mängder, så som på filmen! Kan någon ge oss detta?!


Annars under helgen så har jag dammsugit nästan hela lägenheten, inte sovrummet. Då gav ryggen verkligen upp igår, så David gjorde det idag.
Har varit på Ikea och kollat film.
Träffade Alexandra en stund nyss, pratade om allt som vanligt:-)

Har även lekt som en idiot med Atos, för av någon konstig anledning är han väldigt busig och lekfull av sig just nu och då får man passa på :-)
I fredags snodde Atos för första gången i sitt liv något som inte var hans i hans höjd. Eller jo det var hans, men han hade ingen tillåtelse att ta den.
Det var Atosens freesbee gris, som jag hade lagt på byrån i hallen när jag grejade i hans låda. Och när jag hade gått därifrån så glömde jag lägga ner den i lådan igen. Så när Atos gick förbi och såg den, tog han med sig den till soffan.
Jag såg att han kom med den så jag tog den och gick tillbaka med den och bad han sedan hämta den. Men då var de genast inte kul..
Sedan igår när vi var hos Josse så tog han en knut(benknut) som låg på soffbordet. Bara så där, som om det var helt naturligt att han skulle ha den. Mitt framför ögonen på mig, Josse och David. Haha jag tror nog jag aldrig varit så förvånad som jag var i fredags och lördags.
För er som inte vet, Atos har aldrig i hela sitt liv tagit saker från bord eller så. Utan det var mer när han var mindre, typ pennor som låg i soffan, eller dosor(tv) som låg i soffan. Så hans väldigt knäppa beteende han har kört med i helgen vet jag inte riktigt vart de kommer ifrån.
Kanske är detta en ny omgång med tre års trots?
Ja för er som inte vet, så har Atos redan gått igenom sin tre års trots. Men han får mer än gärna ha en till. Jag älskar att träna med honom när han har trotsperioder, det är så kul då. Den arbetslusten och glädjen har man inte lika mycket annars.
Och är detta en slags trots, så är det en ganska så roligt. För mitt uppe i detta är han mer pratig(pipig) när han ser folk han känner igen, han är mer lekfull och har mer arbetslust. Men han är även sig själv. Den stabila och lugna atos.
Vet inte vad jag ska säga, mer än att jag älskar denna hund så otroligt mycket!
Vi får låta tiden visa om det är en trots eller inte.
///Becca

Kommentarer


Kommentera inlägget här: