justbeccca

Förhållanden

Kategori: Allmänt

Många säger att de klarar inte av långdistansförhållanden. Eller att den ena i förhållandet jobbar eller studerar borta på veckodagarna och kommer em på helgerna.
Jag vet med mycket säkerhet nu att David och jag skulle klara oss utmärkt om vi någon gång i framtiden skulle befinna oss i en sådan situation.
Den situationen vi befinner oss i nu, den är nog faktiskt värre. Visst vi ses varje dag, men max tre timmar(när David jobbar, nu är han sjuk så nu blir det mer). Men att knappt hinna prata med varandra, hitta på något eller bara sitta framför tv. Det tar mer!
Jag får massa förfrågningar från vänner och familj, men jag glömmer bort eller hinner inte framföra dessa. För det finns så mycket mer än just dessa att prata om.
Ja det är en unik situation vi befinner oss i och nej, jag skulle aldrig låta detta ta ut mitt och Davids förhållande. Jag älskar David mer för detta, för han visar verkligen vem han är i grunden och detta i mina ögon går inte att värdesätta. Hade han varit tvärtemot vad han nu är, då hade det aldrig funkat mellan oss. För mig är familjen en självklar del man ställer upp för.
Nu vet jag att det är det för David med och vi tänker på samma sätt, det är bland det bästa faktiskt :-)

Men allt känns fruktansvärt hopplöst, vi hinner inget. Inte ens storhandla och under dessa tre veckor så har jag små handlat hem saker och kommit upp i en summa över 1000kr. Det är inte ens ekonomiskt! Ja jag kan storhandla själv, men då kan inte David vara med och styra vad som ska handlas hem och det tycker jag han ska få ha en del i.

Men i allt detta, situationen vi befinner oss i. Så går inte allt framåt, först atos veterinärbesök, David har varit på håret att krocka och idag pajade den stationära datorn. Ja, vi har en laptop också, men den stationära är den trogna som används varje dag. Det är den som är i kopplad i tv, så man kan sitta skönt i soffan och ändå kolla på program man missat på play tjänsterna.
Allt detta sker innan den härliga tiden: Jul. När allt ändå bara kostar..
Ja, trots allt detta så är livet ändå bra. Fine allt går upp och ned, men vi har det bra och vi är lyckliga. Alla har det jobbigt ibland.
Kände jag behövde klaga lite, folk vet inte hur bra de har det egentligen. Jag vet att jag har det fruktansvärt bra. Speciellt med David vid min sida <3
///Becca

Kommentarer


Kommentera inlägget här: