justbeccca

Bakdag!

Kategori: Allmänt

Har inprincip bakat hela dagen. Med massa uppehåll för promenader, matlagning, hängande av tvätt, kaffe och prat med besöket jag fick av Alexandra, Josse och Carro.
Plus på detta har ju Charlie och Felix varit här idag :-) ett gäng glada voffar som lekt och myst under dagen.

Först bakade jag en sockerkaka för jag ville så gärna testa min nya form som är en ros :-) god och bra blev kakan, så jag är väldigt nöjd :-)
Direkt den var klar åkte potatisgratängen in i ugnen och jag stekte lövbiff. Så vi fick oss lite mat, i alla fall Alexandra och jag. David åt bara en lövbiffbit. Men åt senare lite mat. Gott blev de också :-)
Carro och Josse kom strax efter vi hade ätit så de blev kaffe och sockerkaka. När de hade åkt alla tre gjorde jag chokladmuffins med Maraboubitar i. Ska ha i fler bitar nästa gång! Blev lite snålt när muffinsena var klara. Men man kan ju bara bli bättre :-)
Tog en paus och gick på långpromenad med David och Atos. Massa hundmöten och atos brydde sig knappt, han var mer intresserad av att gå och lukta och även hoppa upp på parkbänkar på eget initiativ, ganska så nöjd blev han när han insåg att man får godis om man gör så :-)
Kom hem och jag satt igång med baka det igen, blev äppelmuffins. Har inte smakat på dom än, då de blev klara när Stalkers började på trean. Så de liksom bara fick komma ut ur ugnen och svalna. Ska gå ock smaka strax.

Måste säga att jag kommer att fortsätta kolla på Stalkers. Tyckte det var ett bra och intressant program. Det uppfyller ett syfte och de tycker jag är skit bra! :-)
Finns ganska så mycket mer jag vill skriva om de, men känner inte det är så bra att skriva här.

Nu provsmaka äppelmuffins och sedan promenad och tillsist sova! :-)
///Becca

Kommentarer


Kommentera inlägget här: