justbeccca

Uppdatering färskfoder

Kategori: Hundar

Gjorde precis i ordning en matskål med hälften vanligt torrfoder och en halv korv färskfoder.
Kan ju för det första berätta att Atos äter ibland på morgonen och ibland på eftermiddagen. Beror helt och hållet på hur han känner den dagen. Jag serverar och ställer bort i några timmar och sedan testar jag igen. Men kvällsmaten äter han alltid när den serveras som tur är. Om det inte är jätte varmt, då äter han på natten när det är svalare. Vet dock inte om det är normalt, men det är så Atos funkar.

Hur som helst så när jag nu öppnade korven med färskfoder kom det en STOR pust av bajsdoft?!? Helt seriöst så luktar färskfoder bajs. Höll på att spy, så äckligt!!
Men jag fick en fin uppmärksamhet av den svarta fyrbenta här hemma. Följde varje steg jag tog och allt jag gjorde med maten. När den väl serverades åt han upp allt på några sekunder. Så det verkar som färskfoder får bra betyg än så länge av herr Atos:-)
Jag är glad att han åt, eftersom han är så jäkla kräsen!
///Becca

Kommentarer


Kommentera inlägget här: