justbeccca

Sällskap

Kategori: Hundar

Idag när Emil och jag var på våran mysiga promenad i skogen så fick vi sällskap av katten Sushi som glatt följde oss på våran tur. Efter halva vägen började han prata, antagligen tyckte väl han att vi skulle gå hem. Men såg då att han stannar upp och väntar tills vi gått en liten bit och sedan kommer han i 190 över stockar och stenar. Så jäkla söt!
Emil fann även sin dröm pinne. Den va cirka 2meter lång, så när vi närmade oss hem så fastande han mellan träden och tjöt till och släppte pinnen.
Då bestämde jag mig att jag hjälper honom med pinnen över den lilla bäcken och förbi alla träd som står tätt. Men uppenbarligen hade Emil något annat i tanke, då jag tog pinnen och började gå framåt, tog han pinnen ocj gick bakåt. Men som den envisa människan som jag är så vann jag :-D väl över bäcken och förbi den lilla skogen så fick han pinnen och herregud vad lycklig man kan bli när man får springa runt med den stoooora pinnen:-) hihi
Vi passade även på att leka lite ute på gräsmattan och åkern, där de både va skugga och sol, fast vi båda valde skuggan:-P

Nu har Trattos(atos) och jag landat hos Josse för kaffe och prat på balkongen. Samt även kollat igenom våra arbeten. Utav mina fem uppgifter som jag lämnade in i förrgår fick jag en komplettering och de va för att jag hade glömt skriva i två klasskompisars arbeten. Så de va ingen jag behövde göra om. Kändes skönt!!

Nu mera kaffe!! Och sedan kanske man skulle ta en sväng förbi älven och lasta i Atos:-P haha
///Becca

Kommentarer


Kommentera inlägget här: