justbeccca

Dag 1 - Presentation om mig/oss

Kategori: Hundar

Då börjar vi med listan.
-
Jag heter Rebecca, men kallas oftast för Becca. Är 20 år och bor med min pojkvän David som är 27år i våran mysiga två i ett bra område i Karlstad. Tillsammans med oss bor min hund Atos, som numera är bådas hund. Men han är i grunden min. David kom in i hans liv när Atos var 9månader.
Jag har varit sjukskriven i 1år och 3månader. Sista halvåret bestämde jag mig för att börja plugga. Började med hästkunskapsutbildningen på Strömsholm på halvtid, men bestämde mig för att fortsätta med flera samtdigt, så jag valde in på Komvux fyra kurser till. Insåg efter halva terminen att det inte funkade med att plugga 150% samt hinna med vardagen. Så som promenader, träning med Atos, på gymmet, umgås med familj och vänner och ta hand om hemmet. Så jag fick välja bort något av dem och då valde jag bort Strömsholm. Då man inte får något betyg hos dem. Så nu har jag pluggat en termin på Komvux på distans och klarat alla dem kurserna. Så nu till våran har jag fem nya kurser och bita i. Ska bli roligt och intressant. Varför jag valt distans är för att jag vill ha chansen att kunna börja jobba i små steg. Eftersom jag har varit sjukskriven av den anledningen att en gammal ridolycka har tagit sig in i livet igen och gjort sig påmind ordentligt. Så jag har haft en massa olika läkemedel och varit på massa olika undersökningar. Men nu har jag fått ett suddigt svar på vad de kan vara igen, precis som alltid.
-
Jag tillbringar mina vakna timmar med min hund, Atos. Mina vänner med hundar samt familjen som också har hundar. Min ena syster Josse som är 22år har Atos kullbror Texas. Så dessa träffas mycket. Sedan träffar Atos sin favorit kompis Ozzy en schäfer hane på 3år. De har kännt varandra sen Atos var valp. Sedan träffar vi andra hundar som man stöter på i t.ex. hundrastgården eller ute på gräsplättar. I skogen eller helt enkelt på gatan utanför. 
Sedan pluggar jag, sköter hemmet, träffas vänner och familj. Lite blandat, kvällarna spenderas med en av mina böcker som jag bara älskar. Självklart handlar de om hundar. 
-
Jag har jobbat som personlig assistent ett tag. Trivdes med det, men inte där jag var. Då det inte funkade med min skada efter ridolyckan. 
Jag har inte gått klart gymnasiet, då tack vare ridolyckan. Så de är därför jag pluggar nu. Känner att en utbildning behöver man om man vill komma någonstans i världen. Sedan tror jag, jag vet vad jag ska söka in till senare när jag är klar med Komvux.
-
Tror detta får räcka nu om mig/oss. Ni har ju fått reda på endel ändå.
///Becca

Kommentarer


Kommentera inlägget här: