justbeccca

Saknaden

Kategori: Allmänt

Nej nu blir de natten, efter en dag ute i de sköna vädret. Kaffe hos välrdens bästa vänner Alexandra och David M. Umgåtts med mina syskon, och mys hemma med David och Atos. inklusive plugg i början och slutet av dagen.
Då är man värd att sova i några timmar innan klockan ringer imorgonbitti igen.
-
Saknaden av de man inte längre har.. Den är enorm!
Idag den 15/2 var det även årsdagen för farmors bortgång. Så jag och mina systrar åkte ut och tände ljus på graven. Tänk att 6år har det gått och jag kan få känslan av att jag bara vill åka och hälsa på dom hemma hos dem. Bara få prata och ha dem i närheten en sista gång.
Minnena lever med mig hela tiden och varje gång jag gör vissa saker tänker jag på dem. Speciellt när det gäller att köpa godis. Farmor var alltid rättvis mot oss syskon, så för att de inte skulle bli bråk mellan oss fick vi fyra barnbarn en varsin godis skål med lika många godisar i, lika många av varje sort.
Eller när jag ser drickbackar tänker jag på dem, eller hörnsoffor. Ja de mesta, har många fina minnen. Kommer ihåg hur vi alltid satt på sommaren på räcket vid entren både morgon och kväll. Under dagarna när det grejades på gården och studerade allt som gick att studera.
Års dagen gör nog att man tänker ändå lite extra på dem, allt kommer över en på en och samma gång.
Jag uppskattar verkligen all tid jag fick med mina farföräldrar, de har verkligen betytt och betyder mycket fortfarande. De är förebilder och kommer alltid vara det!
-
Imorgon blir de kanske promenad med Emil, David M och Atos. Emils ägare viste inte hur lång dag han hade imorgon, så han skulle höra av sig om hur de blir. Sedan ska jag ner på stan med Alexandra, hon ska hitta present till sin far som fyller år på fredag. Min David syster fyller även år då, fast jag vet inte än om hon kommer till stan eller om hon blir kvar hemma.
Annars imorgon så blir de pluggande och ringa ett samtal.
///Becca

Kommentarer

  • Pille säger:

    Förstår er alla! RIP alla vi haft kära.

    2012-02-16 | 22:54:16

Kommentera inlägget här: