justbeccca

Ibland

Kategori: Allmänt

Dagen har bestått av promenader, kaffe, en tur till rastgården i skoghall, prat och mysstunder samt pluggning.
De är en riktigt bra dag, plus på de verkar de som penicillinkuren har gjort ett bra jobb på Atos. Han börjar få tillbaka energin och matlusten. Tur att operationen är så snabbt inpå så de inte är likadant vårdsystem för djur som de är för människor. Man hinner näst intill dö som människa innan man får hjälp. Helst ska du nog ha dött och blivit återupplivad innan du får hjälp.
Så fick jag välja skulle jag nog vilja va ett sjukt djur och bra ägare än en sjuk människa med dåligt vårdsystem. Plus på de så blir du sjuk som människa ska du inte kunna överleva din sjukdom helst, då ekonomin heller tar dö på dig. Blir du sjukskriven ska du helst se till att kunna jobba ändå, kanske till och med svart. För räkna inte med att försäkringskassan ger pengarna i tid. Visserligen ska jag inte riktigt sitta här och svartmåla dem, då de aldrig krånglat med mig. Jag hade en smärtfri sjukskrivning. Men jag hade två underbara handläggare och världens bästa läkare. Men jag vet att alla inte har den turen som mig. Därav min otroliga frustration på vårdsystemet, myndigheter och regeringen.
Vårdsystemet hatar jag då, jag innan min nuvarande läkare hade en jävla massa andra som enbart krånglade i 5års tid med mig, hade aldrig en fast läkare och absolut inte någon av dessa pratade med mig. Utan om mig, runt mig..
Jag är i alla fall nöjd med att plugga nu och jag vet vad jag ska sikta på. Därav min morot och jag vet att jag kommer bli en duktig sådan..

Ibland funderar man dock på hur människor tänker och agerar på allt. Självklart vet jag att folk tänker så om mig och mitt agerade. Men ja ni förstår, vissa svar får man aldrig på sina frågor och de kan va allt mellan himmel och jord.
Nu ska jag ta mig älsklings hund och gå in i sovrummet och sova. Imorgon är en ny dag, då ska de klippas och filas klor på söta Ingo, promenera Emil med bra sällskap och sedan mera plugg.
///Becca

Kommentarer


Kommentera inlägget här: