justbeccca

Hundägare

Kategori: Allmänt

Att va hundägare är en privilegium. Det för så mycket lycka i ens liv och glädje.
Ibland går de emot en, men nästan alltid framåt. Vissa dagar känner man inte för allt som en hund kräver. Men de är väldigt väldigt få dagar om året.

Jag själv som hundägare anses i andras ögon vara en pedantisk och orolig.
Jag tempar min hund en vecka i sträck minst två gånger om året, fast de brukar bli fyra gånger om året. Före sommaren, efter sommaren, före jul och efter jul. Så jag alltid i tre månader om året har koll på hans temp. Detta underlättar för veterinären om du vet vad din hund har dör normal temp.
Sedan har Atos täcke på vintern, då han är en frusen hund av sig. Han har två olika tass salvor som används på vintern när de är mer åt -10.
Jag har ett apotek hemma till Atos som innehåller allt möjligt. Har tratt även i de lilla apoteket. Så när det händer mina vänners hundar något och de inte har pengar eller affären är stängd så vänder dem sig till mig, för de vet att jag har de mesta hemma.

Mitt hem är inrett som vi vill ha det men med mycket efter Atos.
han har en korg med sina leksaker i som han kan hämta när han vill. Han har en del i soffan som bara är hans.
Han har två byrålådor i hallen och även en korg på hatthyllan.
Han har en säng i sovrummet med alla sina filtar och en egen kudde. Han har även en byrålåda inne i sovrummet.
Han har en kartong med strumpor som är hans. Alltså mina strumpor som förlorat kompisar och de blir då Atos leksaker.
Vi har en matte i balkongdörren som är köpt så att Atos ska kunna ligga mjukt när han vill ligga i solen.
Ryamattan vi hade tog vi bort då Atos av någon anledning skulle pront ligga där och tugga sönder saker och så fastnade dem i mattan, så de tog evigheter att städa den.

Men att va en hundägare innebär ett ansvar för en individ som inte kan föra sin talan. Vilket är jätte viktigt så att du gör det. Kan du inte föra den rätt, då är du nog ingen hundägare. Förstår du inte ansvaret, kanske de är dags att sälja hunden innan de sker någon olycka.
En hund kräver tid och energi, vissa rasar mer än andra. Men för mig är det värt allt.
Jag har gjort valet att forma mitt liv efter min hund. Är du redo för att forma ditt?
///Becca

Kommentarer


Kommentera inlägget här: