justbeccca

Fot!

Kategori: Hundar

Det har nu kommit flera tränare som säger att de är bra om hunden kan fot både på vänster och höger sida. Äntligen så får några som jag haft diskutioner med angående detta om hundar ska kunna enbart vänster fot. Jag har alltid lärt mina hundar och hundar i min närhet både vänster och höger, för du vet aldrig vad som sker i framtiden. Du kanske får problem med vänster sidan och måste ha hunden på höger för att ha bäst kontroll. Sedan är de en rolig inlärnings del, höger är svårare än vänster. Men de är så roligt!
Sedan att ha hunden bakom sig är också en bra grej att lära hunden. Så den ska faktiskt jag och Atos börja med nu.
-
Jag läste att tränaren i Härliga Hund tycker samma som mig. Då skrev jag de på min facebook sida och då kommentarade och skrev mail fler av mina vänner att deras tränare säger samma sak. Så jag är ju uppenbarligen inte ute och cyklar.
-
Måste även säga att Cityveterinärerna som det står om i nya Härliga Hund är bland de bästa som hänt sverige. Hoppas det kommer gå väldigt bra för dem, så de kan utöka i flera städer. Det behövs fler såna änglar i sverige, djurvården tar överpriser och jag kan säga att det behöver inte vara sämre kvalite på sakerna för att de ligger billigare i pris. De har väl antagligen varit smarta och tänker på djuren de kan hjälpa och inte enbart på pengarna.
-
Sedan stog det ett bra repotage i lördagens(18/2) NWT om draghundssporten, helt klart läsvärd enligt mig. Så ni som är intresserade kolla upp de.
-
Nu ska jag återgå till min födelsedag, om ett tag blir det mysa med min underbara familj och vänner. Smörgåstårtorna är precis klara, nu ska Josse strax börja med de andra.
Kan även säga att jag fick de jag ville ha av min älskade sambo, hade jag kommit ihåg vad jag önskade mig av honom så hade jag fattat innan jag öppnade paketet att de var en sån. Men jag blev verkligen överraskad. hihi
-
I det nya nr av Härliga Hund är Atos och jag med på bild på sidan 70. Tidningen kallade honom för trickkungen!
///Becca

Kommentarer


Kommentera inlägget här: