justbeccca

Dag 10 - Hur valde du/ni kennel?

Kategori: Hundar

Eftersom ingen av mina hundar är renrasiga, så har vi inte valt någon kennel.
Baily kommer från ett hundstall i Portugal, genom en organisation som heter Hundrondellen.se och Atos kommer från en tjuvparning och han råkade bara fastna för mig. Men hade jag inte vetat vad alla raserna i honom innebar så hade jag heller aldrig köpt honom. Jag fick världens bästa hund och jag kommer aldrig i hela mitt liv ångra mig.
-
Däremot så nu när jag kollar på valpar så är jag ute efter en renrasig. Men denna gången är det inte bara att välja och vraka bland alla raser. Utan nu krävs de mer, vi måste iväg och träffa den rasen och umgås med hundarna för att se hur David reagerar.
Sedan vill jag se innan valparna kommer till världen hur deras första tillvara kommer att vara, hur uppfödaren i sig är med hundar. Hund hundarna i kenneln beter sig. Allt för mig är väldigt viktigt!!
Det är ju en familjemedlem som ska vara med oss i cirka 15år. Skulle som jag skrev i tidigare inlägg inte nappa på ett bra erbjudande. Jag vill helst att uppfödaren ska ställa mycket frågor och vara reserverad mot köparen, då vet jag att de är en seriös.
-
Så nu vet ni hur jag kommer vara när jag väljer min kennel. Jag har redan en kennel jag faktiskt älskar, haft kontakt med uppfödaren och hon står för allt jag tycker en uppfödare ska vara och så vitt vi vet så funkar den rasen med Davids allergi. Så vi får se om de blir någon mer sådan kull som jag kan tänka mig, med vissa linjer alltså.
///Becca

Kommentarer


Kommentera inlägget här: