justbeccca

Drygt!!!

Kategori: Allmänt

Kan börja med att ni får ett inlägg om helgen kanske senare idag, beror helt på hur jag mår. Men denna dag började med ont i öronen, grinade mig igenom 2/3 av en tekaka till frukost. Sedan cyklade jag iväg till jobbet för att äntligen få jobba lite. Klarade jobba från 7-8.30. Sedan fick jag gå hem och ringa läkaren. Som jag trodde skulle va lättare att få tag på nu när de gjort om telefonsystemet. Men ICKE! Först så ska man ta sig in i en telefonkö för att rådfråga och tidsboka. Efter 35minuter och 45 försök kom jag in i telefon kön. Låt mig då tillägga att jag vid mitt 32a försök kom in i telefonkön men då tappade min telefon nätet och la på. Så i någon minut där i väntan på att signalen skulle komma tillbaka och texten "Ingen service" skulle försvinna så var jag nära på att kasta telefonen långt ut på gatan och skicka gratis! Men kom i alla fall in i telefonkön igen, samma plats nr 21 och en vänta tid på 55min. Gången innan hade jag plats 21 och väntetid på 54min. Dock så tog den egentlige tiden 1timme och 23minuter. För att sedan prata i 2minuter och konstaterande att jag behöver komma in så de får kolla i öronen.. Är i alla fall nöjd över att få komma in idag och få det kollat, så kanske det onda försvinner och jag kan få återgå till det normala. Men för att inte somna(även fast jag behöver och borde vila/sova) har jag promenerat Atos, diskat de ynka glasen vi hade använt och nu är andra maskinen tvätt igång. Strax innan tolv kom David hem och någon minut efter kom Eveline hit. Lite trevligt med sällskap:-) När vi skulle dricka kaffe så ställer sig Atos framför tv och börjar hulka sig i försök till att spy, 3gånger. Men inget kom upp. Så vi har en till som mår dåligt här hemma. Men som nog de flesta av mina läsare redan vet, så känner en hund av sin förare och blir sympati sjuka med dom. För att summera detta så blir det inte många knop här idag. Vill bara bädda ner mig och bli frisk. Så jag slipper detta. Men som Carro påminde mig om att farmor alltid sa när vi var små, förut när vi pratade: man ska använda nässpray när man är förkyld, annars går de upp i öronen. Jag har varit vrång och enbart använt när jag ska sova, för jag tycker inte jag är så förkyld. Precis som att jag tycker inte jag är såå sjuk heller.. Men ja, det återstår att se vad de säger på Vårdcentralen. ///Becca

Kommentarer


Kommentera inlägget här: