justbeccca

Det är min tur nu..

Kategori: Allmänt

Som ni kanske förstår på rubriken så ligger jag i soffan och halv sover till tv. Dels för att min hjärna går på högvarv av alla val som måste göras och helst imorgon. Det jobbiga nu är att jag kan inte finna någon speciell vink åt något av valen. Får väl helt enkelt vänta in tiden för det verkar det som.

Har i alla fall igår firat två år med David, men ändå hade vi både lite att göra. Men det stoppade oss ändå inte för att finna tid för mys. Dels för eftermiddagen och sedan på kvällen med smörgåstårta, dricka och film. Jag valde smörgåstårta för jag dels varit sugen på det så länge, men jag kände inte heller för ett restaurangbesök bland en massa människor. Jag var helt enkelt egoistisk och ville ha David för mig själv:-)
Fick i alla fall som jag önskade mig av honom ett egen gjort presentkort på älsklingskronor till antingen hundtillbehör eller en liten knodd:-) Det som verkligen överraskade mig var summan:-)

Vi la även ordentligt märke till att Atos skakade sitt huvud mycket igår, så jag kollade ner i hans öra. Inget rött syntes till och inget gegg heller. Men när han skakade så lät de som det fanns vätska i örat. Så jag ren gjorde med en utoinvänd strumpa och gnuggade sedan örat ordentligt. Under natten hade geggan börjat leta sig ut ur örat. Så jag konsulterade med min näst äldsta syster Johanna, som är ägare till en öronhund(Ina har haft mycket problem med öronen). Sedan ringde jag vetrinären efter att ha sökt information på nätet. Blev rekommenderad att köpa örondroppar, så de gjorde jag: Veteri Derm. Skulle använda den tills torsdag, är set inte bättre då, så skulle vi ringa igen. Så nu hoppas vi på att de blir bättre. Vi hade ju tänkt försöka åka mer till mamma och alla på torsdag.
Kan ju berätta för er att Atos hatar örondropparna, David var tvungen att hjälpa mig att hålla honom för att kunna ge honom det. Men efteråt var det helt okej, förutom en massa huvudskakningar nu. Men det är bara bra, de ska skaka ut det.
Så imorgon ska det kollas igen och ges örondroppar. Ironiskt nog så pratade jag i helgen om att Atos ibland känner att vi inte spenderat tillräckligt mycket pengar på honom, så ser han till att vi gör det. Känns även som han försöker påminna oss om oförutsedda kostnader nu när vi går i valptankar. Men jag kan bara säga med handen på hjärtat: Atos är värd varenda krona man spenderar på honom.

Nej nu får de bli natten, har lite att stå i imorgon. Måste hinna med allt på en och samma dag. Usch för planerad stress. Haha men de är då jag trivs;-)
///Becca

Kommentarer


Kommentera inlägget här: