justbeccca

Så nu är de lugnt

Kategori: Allmänt

Nu är jag hemma igen, så nu kan jag skriva i lugn och ro.
Som jag skrev igår så har min andra blogg börjat krångla. Hittar inte heller vart felet här, men de kommer med tiden. Så för att hålla igång med skrivandet gick jag tillbaka till denna..
Skulle varit på dop idag, min tjejkompis fick ju barn igen nu i början på året. Men dock så kunde jag inte. Men jag hoppas att de gick bra på dopet och att de var fint. De brukar ju vara de :)
Bjöd också hit en tjejkompis på kaffe när jag kom hem, men har inte hört ett enda ljud från henne. Så de tar jag som ett nej.
Blir så trött på folk som inte svara på sms, som man dessutom brukar kolla sin mobil väldigt väldigt ofta och sedan skyller den på att den inte sett smset förens på kvällen. De känns ju väldigt B, var bara ärlig och säg att du inte hade lust att svara eller något sånt. Sedan vet ju jag också hur jag kan vara. Får jag sms och öppnar det och sedan ringer det undertiden jag läser det. Så försvinner ju smset när jag har lagt på och då brukar jag ha en tendens till att glömma bort att svara. Men de är ju bara så jag är. Alla är ju olika...

Låg och tänkte igår på lite olika saker. Speciellt vad man ska göra med sitt liv. Kom dock inte värst långt med de, men lite kom jag på. Så nu har jag lite jag ska försöka finna information om.
Men jag tänker inte berätta vad det är, inte än i alla fall.

Har också börjat läsa Cesar igen, började ju läsa den för ett tagsen. Men glömde sedan bort boken, men nu har jag börjat igen och tycker väl inte precis som han. Men vissa saker kan jag hålla med om. Men som sagt vi har inte alls samma åsikter, har diskuterat de med lite vänner och bekanta och de tappar ju bort sig själva tillslut. De flesta har ju bara sett hans tv-serie, men de vet inte rikigt hur han  jobbar. I boken får man veta mer om hans bakgrund, hur han jobbar. Varför han jobbar just med dom metoderna, vart han har fått de metoderna ifrån. Det är väldigt intressant, i alla fall för mig som också älskar att jobba med hundar och se hur de går från att vara en bråkstake till den mest lugna och harmoniska hunden.

Men
nu till någon annat. Har också börjat fundera på om jag ska försöka hitta någon annan lägenhet, förhoppningsvis större. Men med ungefär samma kostnad som denna. Det finns ju såna här i stan. De jag är mest efter är ju en lägenhet med balkong. Vill ju kunna sitta ute i solen och bara mysa. Har ju bara franskbalkong och de är ju ingen störrehit. Kunde lika gärna ha ett fönster där i stället och kunna möblera på ett annat sätt. Men men an kan ju inte få allt man vill i livet..

Nej nu ska jag återgå till tv en stund, innan jag troligtvis duschar Baily. Ska laga mat också, men just nu vill jag ta de lite lungt ;)

Kisses

Kommentarer


Kommentera inlägget här: