justbeccca

Söndag :D

Kategori: Allmänt

Då var det söndag igen, denna vecka har gått fort och jag hade tänkt uppdatera tidigare.
Största delen av veckan har jag bara tagit de lugnt, inte funnits så mycket att göra egentligen.
Men i Onsdags var Mia och jag ute i skogen brevid gamla E18 mellan Skattkärr och Väse och gick med Atos och fotade honom lite och sedan åkte vi hem till dom i Väse och lät Ozzy och Atos leka och som vi hade förvänta oss så rök de ihop.
Innan vi parkerade bilen för att gå ut i skogen, så träffade vi på två älgar, Mor och barn älg eller egentligen Ko och kalv. Fick några bilder på dom med min kamera, men de bilderna kommer inte upp än då min förbannade jävla kamera laddare är borta... Men ska köpa ny om det finns någon som passar så jag kan använda kameran igen, med tanke på att jag inte använt den nästan något sen hundarna var valpar och de bet i sönder den i sommras och sedan var den in på lagning nu under hösten..
I torsdags var vi på kvällen uppe hos Josse och Håkan och planerade jul lite smått, kommer dock inte ihåg så mycket av det. Jag var rätt trött och när vi var där så kom huvudvärken smygandes. När vi kom hem så kunde jag inte resa mig utan att känna hur det dunka och snurrade och jag bara ville börja gråta och spy. Tog mig mot all förmodan ut på en sista promenad med Atos, men mer än så blev de typ inte. Kunde inte resa mig ur sängen, så när jag kom på att jag frös om mina fotleder kröp jag ur sängen och ut i vardagsrummet för att hämta dom och sedan tillbaka.
Med den huvudvärken var jag däckad tills runt lunch på fredagen, men hela dagen hade jag den smygande huvudvärken, var hemma hos Carro och ficka med henne och mamma. Sen klippte mamma henne, jag var och köpte hundmat och sedan färgade jag håret på Carro och till sist åkte David, mamma och jag till Jysk och sedan bergvik. Senare på kvällen åkte vi ut till Davids garage och lämnade saker och lät Atos och Texas springa runt och leka av sig på en åker brevid.
Lördagen var lugn hela dagen, David och jag åkte ut till Grava-rud och gick med Atos på rid och körvägarna i någon timme. Sedan hem och slappa ett tag för att sedan göra sig klar för att gå bort till Pille som fyllde 48år igår :D Fick nog efter närmare två timmar, kände att fulla människor, för mycket ljud och allmänt stimmigt inte är något för mig än. Vilket många får respektera!!!
Idag har det bara varit slappar dag, håller på att tvätta och ska strax ta en promenad med Atosen och sedan ut och köra bil med Håkan :D

Kommentarer


Kommentera inlägget här: