justbeccca

Sjukvården och allt sånt

Kategori: Allmänt

var det söndag och det har gått 6dagar sen jag uppdaterade sist.
Mötet i måndags gick jätte bra, jag är sjukskriven tills slutet på Januari. Sen har jag fått en ny smärtstillande tablett jag ska testa.
I onsdags var jag in till stan och hämtade ut mina journaler och jag och Josse som läste alla dess sidor fick oss några roliga skratt. De har ju skriv så sjuka saker. En läkare hade skrivit upp alla olyckor de senaste åren och sista han skrev var: Men den senaste tiden har det varit lugnt.
En annan konstaterade att jag var orienterad, i alla hans närmare 8rader med många ord och punkter så var orienterad de ordet som skrevs mest.
Men upptäckte att det saknas rätt mycket delar i journalen. Närmare ett år som de flesta undersökningarna skedde och sedan papper i från Uppsala. Så detta ska jag prata med min läkare om.
I torsdags var jag hos min sjukgymnast och fick med mig Tens behandlingen hem som också är en typ av smärtstillande. Den ger en surrande känsla in i huden där man sätter plattorna som då ska störa smärt signalerna som går till hjärnan så hjärnan inte uppfattar dom och det ger då kroppen en chans att läka sig själv. Den har ju hjälpt lite, men efter två dagars användning upptäckte vi igår att mina muskler som sitter under och brevid vänstra skulder bladet var uppsvullet. De gick/går inte ens att dra ett finger över muskeln utan att jag fick så fruktansvärt ont. Har fortfarande lite ont idag.
Annars har största delen av veckan gått åt till att ta de lugnt och ha tråkigt. Josse och Texas har varit här väldigt mycket. Mia, Marre och Carro har varit här en sväng också. Sen var mamma här en sväng i torsdags med Baily(som fyllde 4år då).
Restarande del av dagen vet jag inte alls var jag ska göra. Städa gjorde jag i fredags, bäddat sängen är redan gjort, Atos var ute för en timme sen. Så jag får väl klä om granen så den får ljus i sig;)

Jag vill också!!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: