justbeccca

Namn betydelse

Kategori: Allmänt

Mami och jag underhöll oss förut med att kolla hela familjens namns betydelse och vart de kommer ifrån. Det var faktiskt lite små roligt. Kolla in längre ner vad mitt namn betyder och vart de kommer ifrån.
VI kollade också vad våra namn på våra barn skulle heta. Det var riktigt skoj, tänka sig mami och jag roar oss med sånt. hehe

Namnet Rebecka betyder "bunden", "att knyta" eller "fängslande" från det hebreiska ordet Rivqah eller Rivka eller Ribqa
Ovanstående är dock endast teorier. Namnet är flera tusen år gammalt och man vet egentligen inte vad det betyder.

Nu dock ligger hon utsalgen i soffan och sover, och hon sa precis innan hon somnade att hon inte skulle sova i soffan. haha vilket skämt!!
Jag kollar runt på olika soder nu vad familjens namn betyder på olika sider. Denna är nog bland den roligaste enligt mig. Sökte på Daniel, johannas pojkväns namn och fick upp detta:
Ett hebreiskt namn som betyder Gud är min domare.

Nej skriver kanske senare igen, eller jo det gör jag till och med väldigt snart. Ska bara göra en grej först.
Pussisar på de

XOXO//Bambii

Kommentarer


Kommentera inlägget här: